Ang löpningen

Jag lovade ju att uppdatera er på min löpträning också. Idag gjorde jag ett nytt pass på bandet och sprang 4,5km på min löphalvtimme. Det börjar kännas bra, man får mycket endorfiner av löpning! Eftersom jag har kommit på att jag inte är så förtjust i spinning så är det också ett bra sätt att börja jobba upp konditionen inför vårens cykelutmaning, sen måste jag också ta mig i kragen och ge mig ut på mountainbiken någon dag så jag får några mil i benen nån gång också!

Jag hade en tur planerad i söndags men då kom det typ en och en halv dm snö på natten så då orkade jag inte, det ska vara exemplariska förhållanden för min del ;) I alla fall på invigningsturen med nya MTBn!

Kommentarer
Postat av: Tobbe Arnesson

MTB-förhållandena i Ludvika är onekligen lite dåliga just nu. Det är för få som går i skogen. Stigen runt Marnästjärn brukar vara upptrampad, men det är ungefär allt. :(



Längre fram på våren när solen tinar skoterspåren och se sedan fryser på över natten, då kan man åka rätt långt i skogen. Men man får akta sig så man inte är kvar långt ute när spåren tinar igen. Been there, done that.



I t.ex. Lunsenskogen utanför Uppsala är det många som går, där kan man cykla långt på stig fast det är massor av snö.



Fast jag föredrar nog en liten stad med stora skogar än tvärt om. :)

2009-02-11 @ 08:24:23
URL: http://grumt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0