Nytt Headset och trevliga kunder

I mitt jobb pratar jag mycket i telefon. Mycket. Det är nästan så att jag pratar med mer folk i telefon än jag gör face to face, inte riktigt kanske men nära i alla fall. För något år sedan så köpte vi in nya trådlösa telefoner till firman och bara den grejen blev en välsignelse. Tidigare hade vi EN trådlös handenhet i vår 500kvadratmeter stora butik och den sprang vi runt och lämnade till varandra (Helt enligt Murphys lag var ju aldrig samtalet till den som svarade). Med våra nya telefoner kan vi koppla över samtal till varandra och även ringa "internt", uppgraderingen har helt klart gjort att vi sparar mycket tid på att koppla samtalen istället för att "göra en fysisk koppling" dvs. springa med telefonen.

I våra nya telefoner finns en högtalarfunktion som ju är bra om man pratar mycket i telefon men ofta är det mycket störande ljud i bakgrunden och då kan jag inte använda den. Följden blir att jag klämmer fast telefonen mellan hakan och axeln och sitter så medan jag knappar på datorn samtidigt - aja baja, inte bra för nacken. Det var helt enkelt time för ett headset. Det blev det här snygga, och nu har jag kopplat ihop det med telefonen så pratar ni med mig så vet ni vad jag har i örat ;)

Enkel och ren design tycker jag är snyggt på teknikprylar.

Sen vill jag tillägga en annan trevlig sak. Jag har ju pratat tidigare om hur mycket jag uppskattar trevliga och nöjda kunder och hur hårt vi jobbar med att våra kunder ska känna så. Idag fick jag ett "tack för bra service-vykort" av en kund. Jätteroligt! Bara det att få ett riktigt vykort skickat på posten idag är ju otroligt, annars sker ju allt via mail nu för tiden.

Mitt tack-vykort som sitter på väggen:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0