Sunny Day!

Inte bokstavligen, men jag är på kanonhumör idag, det är nice! Kan vara för att jag ska uppträda i morgon, för att det gick bra att springa i morse eller för att svärmor ska bjuda på paj i kväll, det finns helt enkelt mycket att se fram emot idag.

Ang. löpningen så retade Lasse mig lite i förrgår när jag kom till jobbet stolt som en tupp och berättade att jag hade sprungit 3,7km på 30 min (JA, jag vet att det är sakta!). Jag har aldrig varit någon löpare utan varje gång jag har försökt komma i gång med jogging så har jag fått benhinneinflammation, men den här gången har jag slagit på stort med ett par specialutprovade skor som jag skrev om häromdagen och peppar peppar nu verkar det gå bättre. Men Lasses reaktion var typ "Va? springer du SÅ sakta". Bah.
Så därför var jag ju tvungen att springa fortare i dag så klart, tävlingsmänniska som jag är :). Idag sprang jag 4,25km på 30min, helt klart en förbättring även om det fortfarande inte går så snabbt.. (Här vill jag bara tillägga att jag inleder med att promenera de första fem minutrarna och de sista tre så ni inte tror att jag kryper fram på bandet! :))

Jag vet inte riktigt vart mitt mål ligger i det här men det är ju inte onåbart att springa fem km på 30 min eller kanske på 25 eller 20 så småningom....jag uppdaterar er allt eftersom i alla fall!

Hoppas att ni också har en trevlig dag!

Kommentarer
Postat av: Tobbe Arnesson

Springa är ett fult ord. ;)

2009-02-05 @ 13:32:21
URL: http://grumt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0