Dagen idag.

Lasse tyckte inte att bilden var så rolig som jag trode han skulle tycka, hm. Verkar som att humorn fejdar där..

Idag har vi haft en riktig fixardag här på firman. Börje har grejat mitt "skrivbord" så att jag kan sitta högre och låta bli att få ont i axlarna. Det är knepigt det där med sittställning och en ergonomisk arbetsmiljö, sitter jag länge så verkar jag få ont någonstans i slutändan hur jag än sitter. Man får väl försöka tänka på hur man sitter när man sitter långa perioder i taget så går det säkert bra.
Börje fixar mitt skrivbord...

Annars är mitt bästa tips att träna, är man lite stel och spänd kanske efter att ha suttit länge på jobbet så gör det underverk att röra på sig, bara det att pulsen ökar och man får lite genomströmning gör susen. Det går inte att vila sig i form! Dagens träning för min del blir en klass som de har på gymmet  Må Bättre där vi går och tränar hos Patrik, den heter "Afro Power Dance". Jag har aldrig provat den förut, men någon gång ska ju vara den första. Det låter i alla fall riktigt kul!
 Så här ser det tydligen ut när man dansar Afro Power...intressant...

Jag har ägnat dagen åt uppdatering av startsidan i shoppen, där kan ni nu se våra skridskopaket, den här veckan bjuder vi på Isdubbar till alla som köper ett färdigt skridskopaket! Jag har också knäppt bilder på de skridskoattiraljer som fattades och lagt ut hela alltihopa på blocket. Nu hoppas jag på vild rush efter skridskoprylar! :)

Sist men inte minst så belönar jag Tobbe Arnesson med en länk till hans blogg som tack för alla kommentarer. Även fast ni är några stycken som läser bloggen varje dag så är det inte så många som kommenterar. Gör gärna det när ni ändå är här, vi uppskattar att ni delar med er av era tankar och åsikter. :)

Kommentarer
Postat av: Tobbe Arnesson

Ska man sitta och jobba hela dan' är det bra att stå och jobba ett tag. Ingen arbetsställning funkar i en hel dag, variation is da shit.



Sen jag kraschat sönder axeln i DH-spåren i Verbier får jag värma upp axlarna med gummibandsträning innan jag sätter mig vid datorn på morgonen (eller som idag träna axlarna på gymmet innan jobbet).



Tack för länken. :)

2009-01-16 @ 09:49:05
URL: http://grumt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0