Fina bilder

Nu fick jag äntligen till det med bilderna, det ser helt grymt ut och det var det också! Jag bara längtar tills imorgon när vi slutar tidigt och kan ge oss ut och åka, det ska bli roligt :)

Vi är inte de enda som gillar vädret märker vi idag i butiken, det är många som är inne och köper sig skridskor och utrustning. Jag passar på att påminna också, ge er inte ut utan dubbar och lina! En av våra stamkunder var inne och köpte sig sådan utrustning idag efter att ha gått igenom isen på ett otäckt sätt. Då får man sig verkligen en tankeställare...det kan vara ganska farligt därute, förhållandena ändrar sig snabbt.

Men med rätt utrustning är det bara att ge sig ut på isen och njuta!



Ingrid åkte på Haggen....


...och Börje testade isen på Väsman!

Kommentarer
Postat av: Tobbe Arnesson

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=-JLmCvATG2I">Här är en film</a> jag gjorde från Väsman innan snön kom.



Vad gäller säkerhetsutrusnting kan jag bara hålla med;



Isdobbar, ispik, livlina, sällskap och en rygga med vattensäkrat ombyte (agerar dessutom flytväst om olyckan är framme) är alla saker som bör med på sjön. Speciellt på tunna isar eller okända vatten.



<a href="http://www.youtube.com/watch?v=ysaPxpq90mc">Här är</a> förresten en film på när jag cyklar genom isen som kanske Lasse kan uppskatta humorn med?

2009-01-13 @ 12:01:35
URL: http://grumt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0