En nöjd kund ger flera

Det känns toppen att kunna berätta att vi nästan dagligen får mail från kunder som är nöjda med vår service. Nyss fick jag ett mycket trevligt från "Johan" som skrev att han var mycket nöjd med servicen och att han hade rekommenderat oss till de andra i sin träningsgrupp. Det är så jag hoppas att det ska fungera. Vi lägger dagligen mycket tid på att maila våra kunder om vad som händer med deras ordrar, är det något extra speciellt (kanske om produkten är restad hos leverantören eller dylikt) så brukar jag ringa upp och fråga hur kunden vill göra. Skickas ordern samma dag som den lades så får kunden bara ett mail, när ordern har gått iväg. Måste produkten beställas så får kunden två mail, ett när produkten är beställd som inehåller en specifiering av leveranstiden och ett när paketet har skickats från oss till kunden. Vi försöker förstås hålla leveranstiderna nere så gott det går.

Vårt arbetssätt tar lite extra tid eftersom det blir några mail om dagen som ska plitas ned men den tiden lägger vi gärna om det hjälper till att ge oss nöjda kunder. Jag handlar själv ganska mycket på nätet och har träffat på några skräckexempel på e-butiker som gör precis som man INTE ska göra. Jag vet med mig hur arg och frustrerad jag blir som kund i sådana situationer och det gör vi vårt bästa för att undvika för våra kunder. Det är alltså mycket egna erfarenheter som kund som avgör hur vi arbetar med vår e-butik. Mottot är "En nöjd kund ger flera" och det var vad "Johan" var ett så bra exempel på, han var nöjd och rekommenderade oss för folk i sin omgivning. Som butik är det den absolut bästa reklam man kan få.


Vi gillar våra kunder! <3

Kommentarer
Postat av: Tobbe Arnesson

En nöjd kund berättar för en eller två, en missnöjd för alla han möter.



Sorgligt men sant. :(

2009-01-14 @ 08:31:32
URL: http://grumt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0