Ostadigt

Det märks på nätet att det har varit lön, mycket ordrar! Men det är bara roligt :) Det är kul också för det blir mer och mer cykelprylar med vårtema. Det märks att ni börjar längta och förbereda redan och det kan ju vara lämpligt att fynda lite fina -08 saker nu medan priserna är kanon och det fortfarande finns en del saker kvar.

Vädret är för tillfället sämsta tänkbara om man vill åka cykel eller för den delen skridskor. Under helgen har det kommit några dm snö och den är tung som bara den eftersom det har varit plusgrader. Överallt smälter det så det slaskar. Halt är det också, jag var nära att dra omkull mig när jag gick över torget i morse på väg till jobbet. Jag ramlade aldrig men det var nära och sedan skrattade jag lite åt mig själv eftersom första reaktionen som vanligt blir att se sig omkring "Var det någon som såg?". Hehe, jag är ju rätt löjlig för instinktivt bryr jag mig nästan mer om ifall någon såg än om jag har gjort mig illa. Dock är jag nog inte ensam om det, jag tycker de flesta man ser ramla börjar med att se sig omkring innan de känner efter om allt sitter där det ska... :)

Lasse är inte den som tittar på vädret när han bestämmer träningsform, har han planerat cykling så blir det cykling. Till och med i Lördags blev det cykling trots vädret. Fast det kan inte ha varit roligt och det resulterade också i vad som måste vara årets (och förra) långsammaste tur. Han åkte cykelbanan till Brunnsvik och tillbaka. Snittet blev 14km/h och maxhastigheten 19km/h.... i snömodd och vind...jag tycker det låter som drömturen! Inte.

Kommentarer
Postat av: Tobbe Arnesson

Gyllbergen eller Ljungåsen kanske är perfekt för skidor nu, om den något högre höjden gjorde snön mindre blöt när den kom.

2009-01-26 @ 15:32:28
URL: http://grumt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0