Snö och strömavbrott

Väderrapport från Ludvika; -4 grader och nästan en dm nysnö under natten, där försvann de fina skridskoisarna... lite trist är det faktiskt. Idag skulle jag, Lasse och Börje sticka ned till Väsman direkt efter jobbet hade vi tänkt och njuta av isen men nu får vi nog stå över. Det är inte samma sak med en massa snö på isen! Under morgonen har vi också haft flera korta strömavbrott som säkert beror på snön, det blir svart en kort stund och sedan kommer det tillbaka igen.

Annars så har Lasse terroriserat mig med dåliga skämt hela morgonen, han hade återsett någon gammal serie på tv och han tyckte att skämten minsann fortfarande höll klassen... hm jag höll inte med....Fast han är förlåten eftersom han skottade utanför butiken och jag slapp :)

Börje, stackarn, hade nog inte orkat med någon skridskoåkning idag ändå, hans förkylning vägrar ge med sig så han ligger hemma under täcket och kurerar sig, hoppas han kryar på sig snart!

På jobbfronten, (vi jobbar lite ibland också:)) ligger det till så att Lasse strävar på med inventeringen och han säger att ännu är det lugnt med bara lätta grejer i butiken. Det blir värre när han ska ned i lådorna i verkstaden och räkna. Själv kör jag för fullt med uppläggning av Scotts -09 program, i år kommer vi att ha hela programmet på sidan, även det vi inte har i lager, eftersom vi ändå kan leverera en cykel på 1 vecka - 10 dagar och det är ju ändå helt ok tycker jag om man som kund vet om det från början.


Den här snyggingen finns nu till försäljning i shoppen. Det är -09års Scott Scale 35:a!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0