Komplimanger

En cykelbutik är en rätt så maskulin miljö, mycket killar/gubbar osv. Jargongen hos oss är ändå väldigt snäll, det som märks är att Lasse inte är den som är mest van att tas med tjejer/kvinnor. Jag är inte direkt känslig av mig så jag tycker mest det är lite skojigt. Här ska ni få några smakprov:

När jag hade varit till frissan och blekt håret och fått det klippt och ordnat (själv tyckte jag det var rätt schysst) så blev reaktionen "Men vad fasiken har du gjort nu då?!" (med innlevelse)

Idag har jag en zebramönstrad scarf till min nya Crafttröja och fick kommentaren:
"Du ser ut som en flygvärdinna med den där tantsjalen"

Det är mycket ordrar idag så jag berättade för Lasse att jag skulle få gå med vagnen till posten (rakt över torget) två gånger idag, responsen blev:
"Du kan behöva komma ut lite, du är så blek så"

Jag kontrar med att fortsätta klanka ner på Lasses vana att vara Findus/felix-mannen. :)

Kommentarer
Postat av: Tobbe Arnesson

Haha. Det är tydligen inte bara i matvanorna Lasse är uppenbar ungkarl...

2009-03-26 @ 07:35:42
URL: http://grumt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0