Söndagens cykling

I Söndags var det dags igen för en gemensam tur på Mountainbike/Cross. 10 glada cykister ställde upp och Lasse som var med har skrivit ihop en liten berättelse om turen. Den lyder som följer:

Söndagens "lekledare" Hans Westholm. Och hans provkörda bana inleddes med snögloppet baklänges. Men efter Schisshyttan svängde vi vänster och följde Sméleden någon kilometer och bytte sedan färdriktning mot Starbo. Vi passerade Östersjön (jo-faktiskt) men "Färjan-Håkan") har ju dragit till Thailand så vårat fika blev på skogen mellan Starbo och Nyberget. På ett led följdes vi till Gubbo och Spräklan så vi kom tillbaks på snö(g)loppet. westholms bana undvek tacksamt backarna ovanför Hagge så vi avslutade med raka spåret hem vi Hagen och Harnäs. 10 muntra cykister åter vid Marnäs Torg efter ca 4mil och strax under dubbla timmarnas åktid. Nästa Söndag fick Jeije äran att föra befälet- ska bli spännande att se vart han tar oss.

Roligt att så många vill vara med och cykla, med värmen som vi haft är det perfekt lufttemperatur för cykling.

Billigast!

Vi är sedan länge billigast på många av Polars Pulsklockor och nu kommer vi även att satsa på Cat Eyes sortiment av cykeldatorer. Vi har lagt oss på det billigaste priset på alla modeller så som det såg ut idag. Nu väntar vi bara på att våra priser ska klättra på Prisjakts listor så hoppas vi att datorordrarna ska börja trilla in!

Kanske det får lov att vara en sådan här snygging? :)

Söndagens cykling

På begäran i "onsdagscykling" på en Söndag!

11 morgonpigga cykelgladingar mötte upp vid utgångsplatsen Lindbergs Cykelsport kl 9 den första turen. Kan det ha berott på vädret? Lika grått och ljummet som en sämre sommardag. I lagom tempo tog vi oss via Gonäs över Mässan till Malbacken i Saxdalen. Björnhyttans sopstation passerades liksom dito Herrgård. Från Björkås i Grängesberg fortsatte vi genom skogen mot Blötberget. Halvvägs dit höjdes rösterna om "fikapause" och vi hittade en lämplig plats vid ett vägskäl. Ryggsäckar av, och det blandades kaffe och chokladdofter i diset.
Börje blev som vanligt påverkad av miljön och bjöd på lite Dan Andersson. Uppiggade fortsatte vi sedan till Blötberget, Klenshyttan. Vid Kåsen valde herr och fru Tuvesson att ta Galgbacken (känd från Finnmarksturen) hem. Lite genare men knappast lättare. Vi övriga avslutade vändan till Snöån och därifrån hem. Conny som invigde sina nya dubbdäck fick slita lite på asfalten, men ingen lämnades på efterkälken. Totalt blev det ca 57km (från och till butiken) och en snittfart på ca 22 km/h. Det var inte så kuperat, men mjuka och blöta grusvägar sög fint i benen och höll farten automatiskt nere. Söndag 22/11 kl 09:00 är det dags igen.

Liten sammanställning av Söndagens tur, ihopskrivet av Lasse. Vår vanliga kategori på hemsidan - "Onsdagscykling" kommer nu ett tag framöver att ersättas av "Söndagscykling" eftersom det är vad vi kommer att ägna oss åt nu under vinterhalvåret.

Tillbaka till verkligheten!

Två veckor går snabbt, min Kinasemester är slut och jag är tillbaka på plats. Lotta har skött det hela förträffligt så det blev en lugn och skön start utan några pinnar i hjulet, härligt!

I fredags hade vi avslutning för säsongen på onsdagscyklingen, Roberto Vacci (gå till hans hemsida Här) var hos oss i butiken och man åt pastasallad, drack öl och snackade cykel. De som var med säger att det var en trevlig tillställning och jag råkar veta att siste man inte lämnade butiken förrän halv två på morgonen!

I Söndags var det mer hälsosamma aktiviteter, hela 11 av Onsdagscyklisterna samlades för att köra "Söndagscykling" på mountainbike. Också detta mycket lyckat, Börje hälsar att dimman var underbar, äggmackan smakade förträffligt och sällskapet kunde inte ha varit bättre. Hoppas att ännu fler kan tänka sig att cykla med oss på Söndagarna, vore kul att få ihop ett stort gäng till vintern också!

Här kommer lite bilder från turen, tack Tuvan! :)

Lasse lättar på trycket i bakgrunden! :)