Aktiv vecka!

Pulsen i butiken ökar mer och mer, nu har jag säsongsvittring! Kan väl inte påstå att vädret ute luktar cykling men skidor är ju inte helt fel det heller. Den här veckan har vi haft besök av säljare både från Shimano Nordic och Polar och sen har jag och Lasse varit på mekkurs i Örebro med Sram Nordic. Puh!

Angående säljarbesöken så kan jag avslöja att polar kommer att släppa en ny cykeldator till våren, den kommer i April nån gång och ser riktigt bra ut, ganska nytänkande i modellen.... :) Spännande va?

Angående mekkursen igår så ångrar jag jättemycket att vi inte fick med oss någon kamera! Det var väldigt proffsigt. De hade en stor tradare med sig där sidorna kunde skjutas ut med hjälp av hydraulik och där inne fanns det då plats för närmare femton mekvagnar modell mindre, sen hade de projektor med en videokamera kopplad till så att vi kunde sitta vid våra bänkar och ändå se väldigt bra vad mekanikern (som var en tjej) gjorde.
Det var upplagt så att hon först visade vad vi skulle göra och sedan fick alla göra själva vid sin egen bänk. Vi plockade isär en avid hydraulisk skivbroms och handtaget samt en Rock Shox gaffel i beståndsdelar och gjorde service på dem.
Hela upplägget var väldigt proffsigt som sagt, i de olika lådorna i varje bänk fanns alla verktyg som behövdes i fin ordning samt alla olika oljor och fetter. Turordningen var också väl genomtänkt och vi fick både förmiddagsfika, lunch, en mössa och eftermiddagsfika. "Hands-on-momenten" var uppblandade med lagom mycket teori så det hann aldrig bli tråkigt. Toppbetyg!

För mig som är helt novis på den här typen av service var det perfekt, jag ska väl inte ge mig på att göra det i verkstaden på studs men jag ska definitivt göra en 50 timmarsservice på min egen mtb när jag kommer upp så många timmar. Det blir perfekt, då får jag en repetition på det vi lärde oss nu och kommer ihåg det ännu bättre.

Jag säger stort tack till Sram Nordic för en trevlig dag och passar på att önska alla er kunder en trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0