Klister gör mig bister

Igår och idag har jag grejat med riktigt skruttgöra, jag har petat bort klisterlappar från styren. Petat är förresten fel ord, skrapat stämmer bättre. Med tumnaglarna. För att en butik ska fungera smidigt är det ju viktigt att kunderna kan se vad sakerna kostar, därför måste man sätta på prislappar. De allra flesta har nog kommit hem med en ny pryl, dragit av prislappen och sett resultatet, klistret och lite papper sitter kvar. Det är detta jag har ägnat mig åt att skrapa bort. På våra cyklar har vi dessutom satt tejp över prislapparna för att skydda dem. Ännu mer klister.



Våra cyklar har dels varit märkta med prislappar och på en del satt även prisskyltar som satt fast med dubbelhäftande fästkuddar vilka också lämnar klister. När vi ska skicka ut en ny cykel ser det inte bra ut med prislappar och klister så tidigare har vi alltid tagit bort detta i samband med att kunden hämtat cykeln. Det tar mellan 2-3 minuter att få till och putsa bort så det är så klart ett väldigt stressmoment i säsong när man har många kunder som väntar. För tillfället är jag väldigt inne på tidsoptimering och planeringen för att få allt att löpa smidigt när säsongen sätter i gång är därför väldigt viktig. I förra veckan fick vi hem det senaste för att underlätta, skyltklämman! Inget klister, inga stressiga 2-3 minuter per cykel. Detta kommer att bli en befrielse! Gärna några dagars skrapande nu när jag vet att jag slipper det för alltid sen.




Jag vet att skyltklämman inte är någon ny uppfinning men vi har haft svårt att hitta en modell som passar både vanliga och OZ styren. Sen är det ju så att man blir lite hemmablind, det krävs att man får svära över skrapandet ett antal gånger innan man kommer sig för att göra något åt det. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0