Geografi för hela slanten!

Idag har jag verkligen insett hur dålig jag är på geografi. Vi har skaffat en karta i vilken vi under 2010 ska sätta en nål för varje stad vi skickar paket till. Det handlar inte om en nål för varje order utan vi ska se hur många av Sveriges städer vi täcker in. I år har vi redan fått med ända från Skurup i söder upp till Kiruna i norr.

Jag har sprungit fram och tillbaka mellan fikarummet och kartan för att kolla på "hitta" vart olika städer egenligen ligger. På en sådan stor karta som vi skaffat finns ju så mycket småstäder med också så det var svårt att lokalisera även de jag trodde mig veta var de låg. Begreppet "att stirra sig blind" har sällan varit så passande.

Kan ju konstatera att jag kommer vara betydligt bättre på Sveriges geografi när det här året har gått och det är ju väldigt positivt!



Kartan och alla nålar, vi har fått med en hel del städer redan.

Kommentarer
Postat av: Tobbe Arnesson

Kul projekt!

2010-01-28 @ 08:47:06
URL: http://grumt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0