Trevligt besök!

På förmiddagen fick vi besök i butiken av ett glatt gäng cyklister på väg till Kakbuffén i Karmansbo. En nätt liten tur på 18 mil tur och retur.

Jag hittade lite olika roliga tabeller på nätet så nu har jag räknat ut ungefär hur mycket kakor de kan äta i dag "utan att det gör något". Killarna hade ganska gott om tid på sig att ta sig till kakbuffén, 4h, så jag har räknat på lite snabbare på hemvägen, 3h. Total cykeltid i denna mycket vetenskapliga uträkning är alltså 7h.

- Ospecifierade småkakor innehåller 492 Kcal per 100g
- Motionscykling i lagom tempo förbränner 945 Kcal/h

De bör således kunna äta ca 1,3 kilo kakor var!

Följdfrågorna som dyker upp blir ju såklart:

- Är det fysiskt möjligt att äta 1,3kg kakor?
- Hur mår man efter 1,3kg kakor?
- Kan man cykla hem igen efter 1,3kg kakor?

Jag hoppas få svar på frågeställningarna när de återvänder.... om de gör det? ;)



Här har vi kakmonstren pre 18 mil och 1,3kg kakor.


Kommentarer
Postat av: Tobbe Arnesson

Vi som startade i Sunnansjö hade 192 km och tio timmar i sadeln. Enligt GPSen blev det 9.898 kcal. Det betyder hela 2,0 kg kakor! :D



Riktigt så mycket orkade ingen trycka i sig, inte ens de som cyklade ända från Stockholm/Bålsta...



Jag la ett gäng bilder på min blogg från turen här: http://grumt.blogspot.com/2010/07/19-mil-kakbuffe.html



Nästa år blir det repris, hoppas på större Ludvikaklunga då! :)

2010-08-02 @ 09:41:06
URL: http://grumt.blogspot.com/
Postat av: Harri

Hehee... Tog om tre gånger och sedan blev det väl nån bulle och kaka efter det men jag undrar om jag ens kom upp i 1kg. =)



Kompenserade lite med en panpizza på Flamenco när vi kom hem, fick inte i mig hela, det var en besvikelse! ;)



Tack för påfyllningen av luft, verkar som jag hade rätt ok tryck men hann aldrig kolla innan jag stack hemifrån...

2010-08-02 @ 13:29:50
URL: http://flatulated.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0