Onsdagscykling Etapp 3 Onsdag den 21/4

Etapp nummer tre kördes i ett gråkallt Ludvika med en himmel som hotade med nederbörd. 13 cyklister kom "till start" och tre av dessa var tjejer.

Bengt var dagens färdledare och han tog oss ut på en 38km lång bana som gick från Marnäs Torg till Skuthamn, vidare förbi ABB och uppför Lyviksbacken som blev den brantaste stigningen på turen (jobbigt för cykelovana ben!). Vi körde landsvägen fram till Björnhyttans sopstation där vi svängde in och tog den nya cykelbanan så att vi kom fram i Saxdalen, där tog vi riktning på Björkås varifrån vi klev på cykelbanan som vi följde tillbaka till Ludvika. Tiden blev 1h och 25 minuter vilket ger ett snitt på 26,7km/h.

Det blev en lugn och ganska jämn tur och vi lyckades undvika nederbörd förutom några envisa snöflingor som föll över oss på vägen tillbaka till Ludvika.

För egen del fick jag så klart bita i eftersom det var första turen i år men jag hängde med hela vägen och först med ett par km kvar var benen helt stumma. Tror att det är det stummaste jag har upplevt faktiskt vilket i sig inte är så konstigt, i år är den först vintern utan enhjulingsträning för min del och det är klart att benen är lite mer förberedda när man har ägnat sig åt det än när man bara har gått hundpromenader. Fördelen med att ännu vara rätt ung är ju att kroppen tar åt sig träningen snabbt så snart ska det stumma vara ett minne blott!

Jag och Linnea har båda nya cyklar för säsongen och vi var båda överens om att det är de bästa cyklarna vi har haft, måste säga att det bådar gott inför säsongen, snart får ni passa er killar! :)

OBS! Harri tog några bilder med mobilen, se dem på hans blogg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0