Det står en cykel i vägen...

....i mitt arbetsrum. Det är min fina Nova Comfort som står och väntar på våren. Jag köpte den förra sommaren för att cykla de tre kilometrarna till jobbet och för lite "finturer", när man åker ner på stan och fikar eller så.

Det är inte en helt vanlig Nova Comfort utan jag har valt att pimpa den lite med produkter från Brooks för att få ett lite mer genuint utseende på den.


Så här ser den ut, står och väntar på solen och värmen. Den flyttas några gånger i veckan eftersom den hela tiden hamnar lite i vägen men det är nästan så jag vill ha det, det är ju en välkommen påminnelse om att det kommer varmare och ljusare tider.

Så till pimpet då..


Originalkorgen är utbytt mot en Brooks med träbotten, den är avtagbar med en knapptryckning vilket är perfekt då denna cykel även har fått agera transportmedel vid diverse shoppingturer.


Sadeln var i originalutförandet en gelsadel som också är väldigt skön men denna är så mycket snyggare! Det fina med genuina läderprodukter är ju att de bara blir vackrare med tiden när de slits och får lite patina.


Jättefina läderhandtag som blir pricken över i på min fina cykel! :)

Jag ska snubbla över den några månader till och sedan ska den få ut och röra på sig, det ser jag fram emot! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0