Konkurrera med Siljan runt?

Jag fick ett mail från David Emilsson, på lördag arrangerar han en långtur med start från butiken, han skriver såhär:

"Lördagslångtur 09:30 från Lindbergs-butiken
Jag tänkte mig en liten långtur på Lördag - för att göra uppror och konkurrera med Siljan Runt, framförallt för att slippa åka 31 mil i bil för att cykla 16...
I grova drag blir det rutten Ludvika, Idkerberget, Borlänge, Bäsna, Mockfjärd, Dala-Floda, Björbo/Fänforsen, Malingarna, Nyhammar, Sörvik och åter till Ludvika - I runda slängar 15 mil
"Matsäcksstopp" nån stans efter Borlänge och ett riktigt fikastopp på fiket borta vid Fänforsen - Alternativt endast fikastopp på mitten vid Mockfjärd nånstans om någon vet ett bra fik där... (Naturligtvis fler stopp vid behov)
        P.S. På förra årets tur till Fänforsen inkluderade ett Kaffe/Choklad-snabbstopp på macken i Nyhammar på vägen hem, det förespråkar jag även i år :-)"

Alla ni som inte har bokat Siljan i år är alltså välkomna på lördag! :)


Kommentarer
Postat av: Tobbe Arnesson

Rekommenderar att fortsätta från Fänforsen till Nås och där trampa till Fredriksberg, den vägen är fantastisk! Dessutom finns ett fik i Fredriksberg (Mitt emot Konsum) och man kan stanna där också. :)



Blir förvisso längre och man missar Malingarna...

2010-06-02 @ 08:12:15
URL: http://grumt.blogspot.com/
Postat av: David Emilsson

Tack för sällskapet - ledsen att jag inte hade full koll på cykelvägarna/grusvägarna kring Borlänge, men det löste ju sig i alla fall. Känns riktigt kul att det blev så många som 10 pers på denna 151kilometersrundan...

2010-06-05 @ 16:27:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0