Onsdagspremiär!

Onsdag 6 april 2011
Etapp 1

Årets premiärtur blev en minst sagt lyckad historia. Hela 16 (!) cyklister slöt upp vid starten och det kan mycket väl vara rekord för en vårpremiär av onsdagscyklingen. Kul!

Vädret var också helt på vår sida, solen sken och vinden tog inte i så allt för mycket. En riktigt fin cykelkväll helt enkelt.

Sträckan som kördes var från starten vid butiken vidare till Norsbro - Gubbo - Morgårdshammar - Lernbo - Hagge såg - Vinarn - Snöåsundet - och tillbaka till Ludvika
Thomas var snäll och skickade över en karta på turen, se den HÄR

Sträckan blev totalt 41km och vi höll ett snitt på 26,8km/h. Turen tog oss 1h 30 min ganska precis att genomföra. 
Enligt min pulsklocka hade vi då bränt 818kcal.


Här står gubbarna och väntar innan avfärd. Innan samtliga hade dykt upp.

Harri har också skrivit om turen på sin blogg och tagit fler bilder, läs hans inlägg HÄR

Kommentarer
Postat av: harri

Trevlig runda, klart jobbigare än jag hade räknat med. :)



Tack för länken till karta med rutt! Min tacking hade lagt av...

2011-04-07 @ 13:21:51
URL: http://flatulated.blogspot.com
Postat av: David Emilsson

Var bara tvungen att titta runt lite, med anledning av antalet cyklister. samma tur som förra året, och då var det "över 20 cyklister" :-)

Men å andra sidan startade det en vecka tidigare, så vi har möjlighet att klå det imorgon onsdag.

http://lindbergscykel.blogg.se/2010/april/tisdag-134.html

2011-04-12 @ 14:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0